امروز شنبه 6 مرداد 1403
کد خبر : 237163 تاریخ ثبت : 1402/8/25 11:51:34

احداث شهرک خرما و پایانه صادراتی محصولات کشاورزی

خورشید گزدرازی در همایش ملی خرما بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر با شش میلیون اصله نخل و تنوع فوق‌العاده از تولید محصول سومین تولید کننده خرما در کشور است که با تولید 170 هزار تن محصول موجبات ارزآوری به کشور آن هم در شرایط سخت و تحریمی فراهم کرده است.
رییس اتاق بازرگانی بوشهر  با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی استان گفت تولید 170 هزار تن خرما  از جمله این ظرفیت‌ها می باشد 
🔸خورشید گزدرازی  در همایش ملی خرما بوشهر  اظهار داشت: استان بوشهر با شش میلیون اصله نخل و تنوع فوق‌العاده از تولید محصول سومین تولید کننده خرما در کشور است که با تولید 170 هزار تن محصول موجبات ارزآوری به کشور آن هم در شرایط سخت و تحریمی فراهم کرده است.
🔸وی با بیان اینکه بخشی از این محصول به کشورهای مختلف از جمله آورآسیا ، آسیای شرقی، پاکستان، حوزه خلیج‌فارس صادر می‌شود گفت: با توجه به مزیت‌های این محصول در استان بوشهر و ظرفیت کم نظیر آن در ایجاد اشتغال، ارزآوری و تأمین امنیت غذایی و به تبع آن امنیت اجتماعی‌ ضروری است مدیران و مسئولان ذیربط اهتمام مضاعف در ساماندهی تولید، عرضه و صادرات این محصول با رفع مشکلات و سختی‌های پیش‌روی کشاورزان و تسهیل تجارت و صادرات آن برای فعالان اقتصادی این حوزه فراهم کنند.
🔸رئیس اتاق بازرگانی بوشهر مشکلات و موانع پیش‌روی این صنعت را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اجرا استاندارد G.A.P در تولید خرما، اصلاح و نوسازی نخیلات استان بوشهر، اصلاح سیستم آبیاری در پیشرفت اقتصادی باغداری، توسعه صنایع جانبی و فرآوری خرما با هدف ایجاد ارزش افزوده در این محصول مورد تأکید است.
🔸وی، اصلاح قوانین و مقررات ناکارآمد به‌ویژه موضوع بازگشت ارز حاصل از صادرات را به‌عنوان یکی از چالش‌های عمده در روند توسعه صادرات خرما برشمرد.
🔸رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با تأکید بر توجه به ارتقا سیستم بسته‌بندی خرما همگام با کشورهای پیشرو اضافه کرد: احداث شهرک خرما و پایانه صادراتی محصولات کشاورزی توسط دستگاه‌های متولی از جمله صمت، جهاد کشاورزی، توسعه تجارت، اتاق بازرگانی، وزارت راه و شهرسازی و شرکت شهرک‌های صنعتی یک ضرورت است.
🔸وی توسعه صادرات خرما و محصولات فرآوری آن از برنامه‌های مهم سال جاری دانست و تصریح کرد: برپایی نمایشگاه، جشنواره و میز ملی خرما در استان بوشهر فرصت مهمی برای توسعه صادرات این محصول فراهم کرده است.
اخبار مرتبط
کلمات کلیدی
ثبت دیدگاه