امروز شنبه 6 مرداد 1403
کد خبر : 237179 تاریخ ثبت : 1402/12/10 14:27:38
نایب رئیس اتاق ایران:

سهم ۱۳درصدی برای بخش معدن در برنامه هفتم توسعه

محمد رضا بهرامن در نشست آموزشی حقوق معادن در اتاق بازرگانی بوشهر با بیان اینکه معدن یک ثروت درکشور است و ما در دنیا یکی از کشورهای معدنی هستیم اما خوب نتوانستیم بهره ببریم.

 

محمد رضا بهرامن در نشست آموزشی حقوق معادن با بیان اینکه معدن یک ثروت درکشور است و ما در دنیا یکی از کشورهای معدنی هستیم اما خوب نتوانستیم بهره ببریم.

وی افزود معدن بخش خاص است ما در حالی یک درصد خاک دنیا داریم که ۷ صاحب درصد ذخائر معدنی دنیا می باشیم که این یعنی ثروت اما چه برنامه راهبردی و استراتژیک برای آن داریم وی افزود در برنامه هفتم توسعه سهم ۱۳درصدی برای بخش معدن دیده شده است این در حالی است امروز خوشبینانه سهم آن ۳ درصد است که باید به این نقطه برسیم.

نایب رئیس اتاق ایران تصریح کرد در حوزه معدن نیاز به امنیت و آرامش داریم که انتظار ما نگاه ویژه دستگاه قضایی است همانطور جناب محسن‌ اژه ای ریاست محترم از توجه و نگاه ویژه خبر دادند.

بهرامن خاطر نشان کرد آموزش نقش اولیه توسعه هر جامعه در حال توسعه است و باید به این حوزه توجه جدی داشت.

وی بااشاره به اینکه قانون‌معادن در سال ۱۳۱۶تدوین و با نگاه حقوق عامه دیده شده است گفت وجود معارضین یکی از مشکلات است که قانون در این موارد دیده شده و تکلیف مشخص کرده که دستگاه قضایی اجازه تعرض به حقوق عامه ندهد بهرامن درخواست ما امنیت فعالان و سرمایه گذاران حوزه معدن است زیرا ما به توسعه نیاز داریم دستگاه قضایی می تواند کمک رسان حکمرانی در بخش معدن باشد.

نایب رییس اتاق ایران در پایان گفت همانطور که مقام‌معظم رهبری فرمودند بخش خصوصی باید در تمام حوزه ها ورود کند هر توسعه نیاز به امنیت خوب و برداشت خوب از قانون دارد که انتظار ما حمایت دستگاه قضایی است در راه رسیدن رسیدن به توسعه و رشد شکوفایی بیش از بیش اقتصاد کشور است.

اخبار مرتبط
کلمات کلیدی
ثبت دیدگاه