امروز شنبه 6 مرداد 1403
کد خبر : 237116 تاریخ ثبت : 1401/9/12 07:38:37
خورشید گزدرازی:

اتاق بازرگانی پیگیر رفع موانع صادرات محصولات کشاورزی استان

رییس اتاق بازرگانی بوشهر با بیان اینکه کشاورزی و شیلات استان از بخش های مهم در توسعه اقتصادی است اظهار داشت اتاق بازرگانی بوشهر پیگر رفع موانع صادراتی محصولات کشاورزی استان است.

رییس اتاق بازرگانی بوشهر با بیان اینکه کشاورزی و شیلات استان از بخش های مهم در توسعه اقتصادی است اظهار داشت اتاق بازرگانی بوشهر پیگر رفع موانع صادراتی محصولات کشاورزی استان است.

خورشید گزدرازی با بیان اینکه در کنار تجارت و بازرگانی ، خرما ، گوجه و آبزیان از ظرفیتهای بسیار خوب صادراتی استان است که لازم است با ایجاد تعامل و ایجاد زیر ساختهای مورد نیاز شاهد توسعه صادرات محصولات استراتژیک استان باشیم.

 وی اشاره به صدور بخشنامه‌های خلق‌الساعه گفت: مطابق با ماده ۲و ۳ قانون بهبود مستنر محیط کسب و کار دولت مکلف است قبل از صدور هر بخشنامه اقتصادی نظرات تشکل های اقتصادی از جمله اتاق بازرگانی را جویا شود که این امر صورت نمی گیرد یا در پاره ای از موارد به صورت جزیی صورت می گیرد و عدم استفاده از نظرات بخش خصوصی در صدور بخشنامه و آیین‌نامه‌ها باعث ایجاد اخلال در فعالیت صادرکنندگان شده است که نمونه آخر آن در مورد عوارض صادرات گوجه فرنگی بود .

 گزدرازی تصریح کرد موضوع عوارض گوجه فرنگی در پنجاه و هفتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در شهریورماه مطرح شد و مراتب اعتراض کشاورزان و صادر کنندگان به وزیر جهاد نیز اعلام شد همچنین در مورد نیم درصد آب مجازی نیز که باعث اختلال در صادرات آبزیان شده پیگیرهای مکرری شده حتی در نشست با اعضای کمیسیون کشاورزی و اصل ۴۴ مجلس موضوع مطرح شده اما تا کنون این عوارض که ارتباطی به صادرات میگو پرورشی استان بوشهر ندارد لغو نشده است .

رییس اتاق بازرگانی بوشهر خاطر نشان کرد مطابق احکام دائمی برنامه های توسعه وضع هر گونه عوارض بر صادرات ممنوع است مگر در مورد محصولاتی که یارانه دریافت می نمایند.

 گزدرازی با اشاره به مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی استان و صادرات محصولات این حوزه، گفت: حمایت نمایندگان مجلس و مدیران ارشد استانی و کشوری برای رفع مشکلات بخش کشاورزی و صادرات محصولات لازم است.

وی در پایان گفت به منظور شفافیت در رویه های اقتصادی دولت بایستی هر گونه تغییز در رویه های اقتصادی را مطابق با ماده ۲۴ قانون بهبود محیط کسب و کار از قبل به اطلاع فعالین اقتصادی برساند.

اخبار مرتبط
کلمات کلیدی
ثبت دیدگاه