امروز شنبه 6 مرداد 1403
کد خبر : 237135 تاریخ ثبت : 1402/1/25 13:24:46
خورشید گزدرازی:

تبدیل بوشهر به هاب شمال به جنوب| صادرات ایران به کشورهای اروپایی از مرز ترانزیتی بوشهر انجام می‌شود

خورشید گزدرازی در نشست فعالان اقتصادی استان با سفیر فنلاند در اتاق بازرگانی بوشهر گفت افزود: وجود ظرفیت حمل و نقل دریایی در استان بوشهر باعث شده که این استان به هاپ شمال و جنوب تبدیل و صادرات به کشورهای اروپایی از مرز ترانزیتی که استان بوشهر به سمت کشورهای آسیایی و آسیای جنوب شرقی دارد انجام شود.

 

رئیس اتاق بازرگانی استان بوشهر گفت: همجواری با خلیج فارس، ارتباط دیرینه و مراودات تجاری این استان با کشورهای حاشیه این آبراه مهم موجب تقویت حوزه حمل و نقل دریا و صادرات و واردات در استان شده است.
 
🔸خورشید گزدرازی در نشست فعالان اقتصادی استان با سفیر فنلاند در اتاق بازرگانی بوشهر گفت افزود: وجود ظرفیت حمل و نقل دریایی در استان بوشهر باعث شده که این استان به هاپ شمال و جنوب تبدیل و صادرات به کشورهای اروپایی از مرز ترانزیتی که استان بوشهر به سمت کشورهای آسیایی و آسیای جنوب شرقی دارد انجام شود.
 
🔸وی تاکید کرد: امروز اقتصاد ما به طور کامل وابسته به صادرات، ارتباطات و بازرگانی بین المللی است.
 
🔸گزدرازی استان بوشهر را پایگاه نفت و گاز و انرژی کشور معرفی کرد و گفت: صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در جنوب استان جزء ظرفیت‌های ملی کشور به شمار می‌روند و بیشتر این محصولات پتروشیمی تولیدی صادراتی هستند که از پارس جنوبی صادر می‌شوند.
 
🔸وی اظهار کرد: تولید ۱۶۰ هزار تن خرما و وجود صنایع بسته بندی و فرآوری و ۷۰۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل از جمله دیگر قابلیت‌های استان بوشهر به شمار می‌رود.
 
🔸گزدرازی استان بوشهر را با تولید ۵۰ درصد میگوی پرورشی کشور بعنوان قطب اصلی تولید این آبزی معرفی کرد وافزود: این استان در بخش پرورش ماهی در قفس نیز با تولید ۱۵ هزار تن محصول جهش خوبی داشته است.
 
🔸وی افزود: استان بوشهر همچنین در حوزه صیفی و سبزیجات نیز جزء استان‌های خاص کشور به شمار می‌رود و بیشتر بازارهای هدف این محصولات نیز کشورهای اوراسیا از جمله روسیه است.
 
🔸رئیس اتاق بازرگانی استان بوشهر گفت: شاید این استان معادن گران‌قیمتی نداشته باشد اما استان ظرفیت‌های خوبی در این بخش دارد که با توجه به همجواری با دریا بیشتر این محصولات از جمله سیمان به کشورهای پیرامونی و دوردست صادر می‌شود.
 
🔸گزدرازی افزود: در حوزه بومگردی، صنایع دستی و گردشگری نیز استان بوشهر دارای قابلیت‌های مهمی است که تولید گلیم و گبه از جمله مهمترین صنایع دستی این استان به شمار می‌رود.
 
اخبار مرتبط
کلمات کلیدی
ثبت دیدگاه