امروز شنبه 6 مرداد 1403
کد خبر : 237098 تاریخ ثبت : 1401/7/6 10:13:28
در آیین تجلیل از تجار و فعالان اقتصادی ایثار گر در هفته دفاع مقدس مطرح شد

فعالان اقتصادی در دفاع مقدس همراه دیگر اقشار برگ زرینی از این افتخار آفرینی را به خود اختصاص داده اند .

آیین تجلیل از تجار و فعالان اقتصادی ایثارگر در دفاع مقدس به همت اتاق بازرگانی بوشهر و بسیج تجار و فعالان اقتصادی استان بوشهر در محل اتاق بازرگانی بوشهر برگزار شد . در این آیین که با حضور عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی ،علی باستین معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار ، سردار دشتی جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع)، رییس شورای شهر بوشهر ، رییس اتاق اصناف مرکز استان و جمعی از مدیران استانی و فعالان اقتصادی برگزار شد که از شش نفر از فعالان اقتصادی که در دفاع مقدس حضور داشتند تجلیل بعمل آمد .
در آیین تجلیل از تجار و فعالان اقتصادی ایثار گر در هفته دفاع مقدس مطرح شد
فعالان اقتصادی در دفاع مقدس همراه دیگر اقشار برگ زرینی از این افتخار آفرینی را به خود اختصاص داده اند . 
 
آیین تجلیل از تجار و فعالان اقتصادی ایثارگر در دفاع مقدس به همت اتاق بازرگانی بوشهر و بسیج تجار و فعالان اقتصادی استان بوشهر در محل اتاق بازرگانی بوشهر برگزار شد .
در این آیین که با حضور عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی ،علی باستین معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار ، سردار دشتی جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع)، رییس شورای شهر بوشهر ، رییس اتاق اصناف مرکز استان و جمعی از مدیران استانی و فعالان اقتصادی برگزار شد که از شش نفر از فعالان اقتصادی که در دفاع مقدس حضور داشتند تجلیل بعمل آمد .
 
*گزدرازی:فعالان اقتصادی در دفاع مقدس  همراه دیگر اقشار، برگ زرینی از این افتخار آفرینی را به خود اختصاص داده اند.*
 
 رییس اتاق بازرگانی بوشهر باگرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت دوران دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ سراسر حماسه پرشکوه انقلاب اسلامی می باشد که یادآور ایثار و استقامت شیر زنان و راد مردانی است که با لبیک به فرمان امام خود، موجبات عزت و سربلندی ایران و ایرانی را فراهم نمودند و به تعبیر مقام معظم رهبری (مدّ ظله العالی) این دوران یک گنج تمام نشدنی است.
 
خورشید گزدرازی در آیین تجلیل از تجار و فعالان اقتصادی ایثارگر در دفاع مقدس گفت : جنگ تحمیلی 8 ساله خود سندی پر افتخار از عزت و اقتدار فرزندان ایران اسلامی در هر صنف و شغل و پستی است که در مقابل هیچ قدرتی غیر از خداوند متعال خم به ابرو نخواهند آورد که در این اَثنا فعالان محترم اقتصادی نیز همراه دیگر اقشار، برگ زرینی از این افتخار آفرینی را به خود اختصاص داده اند.
 
 
رییس اتاق بازرگانی بوشهر خاطر نشان کرد  اتاق بازرگانی بوشهر با قدمتی حدود 120 ساله به عنوان پارلمان بخش خصوصی در تاریخ سراسر پر افتخار خود همواره در کنار مردم بوده و برای عزت و اقتدار ایران عزیز در طول سال های عمر خود از هیچ کوششی فروگذاری نکرده است.
وی تصریح کرد  به تاریخ پر فراز و نشیب و پرافتخار بوشهر که پرداخته می شود همواره نقش موثر و پر اهمیت تجار در رونق آن نمایان است:
 
گزدرازی با اشاره به  تاسیس بانک ملی تا شورای عالی تجارت، کمک به رونق مدرسه سازی از جمله مدرسه سعادت، مساعدت به مردم در اوج قحطی ها و خشکسالی ها و همراهی با آنها حتی در اتفاقات سیاسی و مبارزه با استکبار گفت این  خود گواه اثرگذاری این نهاد ارزشمند است.
 
رییس اتاق بازرگانی بوشهر در ادامه گفت  تأثیر اتاق بازرگانی را می توان در معماری، خانه سازی، بناهای عمومی، پوشاک، نوع تفریح و به تعبیری در سبک زندگی مردم نیز دید که این شهر را به شهری متفاوت و متمایز بدل نموده است.
 
وی افزود به تعبیری قدرت اقتصادی تجّار بوشهر نقش بسیار تعیین کننده ای در سیر تحولات داشت و همه ارکان حاکمیتی همواره سعی داشتند در تمام تصمیم گیری های خود نظر مساعد تجّار را همراه خود داشته باشند، چون دارای پایگاه اجتماعی قوی بودند، پایگاهی که متأثر از حضور همیشگی آنان در کنار مردم و به وقت غم ها و شادی ها بود و این میراث گران بها به نسل کنونی تجّار نیز منتقل شده که می توان مصادیق متعددی برای آن ذکر نمود.
 
گزدرازی حضوردر راهپیمایی ها و تظاهرات های انقلاب شکوهمند اسلامی تا دفاع جانانه از کیان ایران عزیز در طی جنگ تحمیلی 8 ساله، همراهی و مساعدت در مدرسه سازی و حوادث متعددی همچون سیل وح زلزله تا مقابله با ویروس منحوس کرونا و ... که می توان برای هر کدام کتاب ها به رشته تحریر درآورد.
 
رییس اتاق بوشهر  از اقدامات مهم و تأثیرگذار اتاق بوشهر می توان به ایجاد دفتر بسیج تجّار و فعالان اقتصادی در سال 1400 با حضور مدیران کشوری و استانی اشاره نمود که در این مجال فرصت را غنیمت شمرده و از همراهی و همدلی صمیمانه جناب آقای سردار سرتیپ رزمجو و کلیه همکاران گرانقدرشان با این اتاق در راستای تسهیل مشکلات و رفع موانع پیش و روی فعالان اقتصادی با استفاده از ظرفیت نیروی بسیج نهایت تشکر و سپاسگزاری را داشته و امیدواریم با رونق این همراهی و تعامل،خیر و برکت مضاعفی در بهبود محیط کسب و کار را شاهد باشیم .
گزدرازی  در پایان  گفت مراتب تبریک خود را به مناسبت هفته دفاع مقدس محضر رهبر معظم انقلاب و همه آحاد ملّت بزرگ ایران بویژه  مهمانان محترم، تمامی جانبازان، آزادگان ، رزمندگان، خانواده شهداء، بسیجیان دریا دل بویژه بسیجیان فعال در عرصه کار و تولید به عنوان سربازان خط مقدم نبرد اقتصادی تقدیم می نمایم.
 
*نماینده مردم بوشهر:* 
*باید در مدیریت اقتصادی استان راهگشا باشیم*
 
نماینده مردم بوشهر، گناوه ، دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت باید در مدیریت اقتصادی استان راهگشا باشیم
عبدالکریم جمیری با گرامی داشت هفته دفاع مقدس و یاد  و خاطره شهدای جنگ تحمیلی ، برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدرس را کار ارزشمندی دانست و از بانیان مراسم تقدیر نمود ‌
 
وی در ادامه افزود در شکل گیری  انقلاب اسلامی همه آحاد مردم نقش آفرینی کردند تا  انقلاب مبتنی بر ایمان مردم شکل پیدا کند و شاهد  نظامی برای تحقق ارزشهای دینی مردم باشیم 
 
نماینده مردم بوشهر در ادامه گفت  در دفاع از نظام،  نیروهای نظامی ، امنیتی  در قالبهای مختلف برای حفظ و حراست از این نظام در صحنه بودند  برای اینکه امنیت مردم برقرار باشد مردم در سایه امنیت زندگی کنند و ما شاهدیم امروز امنیتی که در جمهوری اسلامی وجود دارد زبانزد و الگو است. 
 
جمیری خاطر نشان کرد در این میدان‌نیروهای مردمی،  بسیجی در همه ابعاد حضور پررنگ داشتند و  در این راه شهدای گرانقدری مردم مومن ما تقدیم اسلام کردند. 
 
وی بااشاره به اینکه همان طور در شکل گیری نظام انقلاب اسلامی  تجار و بازاریان نیز نقش آفرینی کردند  در دفاع مقدس نیز پشتیبانی کردند و نیروهای نظامی و بسیجیان را تنها نگذاشتند.
 
نماینده مردم بوشهر ، گناوه و دیلم با تاکید بر اینکه در بخش اقتصادی نیاز به فعالیتهای جهادی داریم و البته امروز اولویت اول ما فعالیتهای  اقتصادی است و باعث تولید و اشتغال می شود 
 
جمیری  تصریح کرد مهم است بسیجی فکر کنیم جهادی عمل کنیم و نظام را  جلو ببریم نظامی که دشمنان قدرتمند ، ثروتمند و کینه توز دارد .
 
وی عنوان کرد  فعالان بخش خصوصی و در حوزه  تامین اجتماعی و  مالیات نباید مسئله داشته باشد و دستگاهها باید پیگیر حل مشکلات باشتد و نباید بحث ها تکرار شود و  نیاز است هماهنگی در دولت و مجلس زمینه ایجاد شود و ما آماده همکاری در این زمینه هستیم  
جمیری با اشاره به اینکه بایددر  مدیریت اقتصادی استان راهگشا باشیم و  وظیفه مسئولین استانی و بنده در بحث تقنینی است در کنار هم باشیم و شاهد توسعه بیش از بیش استان در عرصه اقتصادی باشیم 
 
  *جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع)*
*محورهای اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گیرد*
 
جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) خواستار آن شد که محورهای اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گیرد 
 
سرهنگ  عبدالرضا دشتی با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت  یکی از ویژگیهای که  قرآن در مورد پیامبر فرمودند خلق عظیم پیامبر است و  سه عامل که باعث پیشرفت اسلام شد ثروت حضرت خدیجه،  شمشیر حضرت علی و خلق پیامبر بود که کنار هم قرار گرفتند اسلام پیشرفت کرد 
وی در ادامه افزود چرا هفته دفاع مقدس شد دلایلی داشت اول اینکه  نظام ما  اسلامی بود و  دوم  مردم ما اسلامی بودند و کسی که  روبه ما قرار بود شخصی کافر و ملحد بود.
سرهنگ  دشتی تصریح کرد در کشور عراق مردم سه دسته  بودند  گروهی با صدام بودند گروهی فریب خورده و گروهی مجبور بودند اما  عقیده صدام چیز دیگری بود و شعار خطرناکی داشت  حزب بعث که حزب بعث  خداوندی است که  شریک ندارد و این    تفکرات‌بسیار خطرناک حزب بعث مقابل نظام اسامی ما قرار گرفته بود 
 
وی افزود کقتی  کشورهای بیگانه با حمله مستقیم نظامی  و  قومیت گرایی  نتوانستند به جای برسند از این رو  یک کشور همسایه که  عراق باشد و صدامی که فرصت طلب و قدرت طلب بود پیدا کردند  وجنگ بر ما تحمیل کردند 
جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) باتاکید بر نقش خوب  اصناف در دفاع مقدس  گفت آنها خیلی خوب پای کار آمدند و از جنگ پشتیبانی کردند 
سردار دشتی با بیان‌اینکه در زمینه مسائل اقتصادی در  بیانیه گام دوم انقلاب که  که  مقام معظم رهبری مطرح کردند هفت توصیه دارند موضوع سوم‌آن اقتصاد است و  حضرت اقا می فرمایند در بحث اقتصاد هدف جامعه اسلامی اقتصاد نیست ولی بدون اقتصاد نمی شود به  جامعه اسلامی رسید و این‌فرمایش صریح مقام معظم رهبری است 
وی افزود برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی که مد نظر رهبر معظم انقلاب است چهار مولفه دارد مولفه اول تولید با کیفیت و انبوه موضوع دوم توزیع عدالت محور موضوع سوم اصلاح الگوی مصرف و چهارم مناسبات مدیریت خردمدانه است که باید این مولفه ها در دستور کار فعالان اقتصادی قرار گیرد
 
 
*پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به واحدهای اقتصادی استان بوشهر*
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهرگفت: در سال جاری تاکنون یک‌هزار میلیارد تومان به بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی استان تسهیلات بانکی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه پرداخت شده است.
 علی باستین ظهر  در آیین تجلیل از ایثارگران اقتصادی استان بوشهر در اتاق بازرگانی بوشهر  با گرامیداشت ایام دهه آخر ماه صفر و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: رزمندگان 8 سال دفاع مقدس، خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در همه ابعاد نماد عزت، ایثار و شهادت هستند و رشادت آنان در همه تاریخ ماندگار است.
 
وی از ادامه دفاع مقدس در همه عرصه‌های جامعه از جمله جنگ اقتصادی دانست و تصریح کرد: فعالان اقتصادی اکنون رزمندگان این میدان محسوب می‌شوند و از همه جهات مورد حمایت و پیشتیبانی قرار دارند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار خبر داد و تصریح کرد: این قانون به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و تخطی از آن پیگیرد قانونی دارد.
 
باستین ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان بوشهر را برشمرد و افزود: این استان در بخش اقتصاد دریا محور، معدن، کشاورزی، نخیلات، پرورش آبزیان و صنایع مختلف پایین دستی از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است که سرمایه‌گذاران مورد حمایت و پشتیبانی ویژه قرار می‌گیرند.
 
وی زیرساخت استقلال سیاسی یک کشور را استقلال اقتصادی دانست و بیان کرد: فعالان این حوزه با مجاهدت و برنامه محور هستند و مورد حمایت قرار دارند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر فعالیت ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: در سال جاری تاکنون از 160 مصوبه جلسه ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید استان بوشهر 65 درصد آن اجرایی شده است.
 
باستین از عضویت بسیج در ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید استان خبر داد و بیان کرد: در سال جاری تاکنون یک‌هزار میلیارد تومان به بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی استان تسهیلات بانکی از محل تبصره 18 قانون بودجه پرداخت شده است.
 
وی ادامه داد: امسال 2 هزار و 200 میلیارد تومان از محل تبصره 18 قانون بودجه به پرداخت به واحدهای اقتصادی مصوب شده است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تسهیلات تبصره 16 قانون بودجه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در شش ماه نخست امسال 300 میلیارد تومان از محل تبصره 16 قانون بودجه پرداخت شده که با تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بیش از 3 هزار میلیارد تومان با سود 4 درصد و پرداخت 5 ساله به بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری پرداخت می‌شود.
 
باستین از نصب و راه اندازی 2 هزار و 500 واحد نیروگاه انرژی برق خورشیدی خانگی در استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف حمایت از مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی و ایثارگران در نقاط مختلف روستایی استان راه‌اندازی می‌شود.
 
وی راه‌اندازی شهرک شیلاتی و توسعه پرورش آبزیان را از دیگر طرح‌ها دانست و افزود: امسال تحول مهمی در حوزه سرمایه‌گذاری در عرصه تولید، اشتغال و اقتصاد در استان ایجاد می‌شود.
اخبار مرتبط
کلمات کلیدی
ثبت دیدگاه